Українка вирішила задачу, яку не могли розв'язати 400 років



Українська вчена Марина В'язкова отримала міжнародну "Премію Салема 2016" з математики.

Щороку її вручають за результати досліджень в сфері наукових інтересів Рафаеля Салема - у теорії рядів Фур'є.

- Найщільніше розміщення куль у просторі легко зрозуміти на прикладі ящика із невеликим м'ячами однакового радіуса. Скільки у ящик їх влізе, залежить від розмірів як ящика, так і м'ячів. Мені треба було знайти залежність між об'ємом коробки і кількістю куль. Але обчислення здійснювала для 8 і 24-вимірного простору, - каже В'язкова.

Над вирішенням цієї задачі вчені працювали кілька століть. Раніше її вдалося вирішити тільки для просторів із трьома та менше вимірами.

- Я працювала над цим два роки. Приходила щодня на роботу, брала аркуш, ручку, сиділа й думала. Про проблему пакування куль у математиці мені розповів мій колега Андрій Бондаренко. Взагалі цю задачу вирішували у 1960-х роках, але не могли довести, що цей підхід не реально покращити. Я це зробила. Спочатку працювала сама, потім — із чотирма колегами.

Вперше проблема найбільш ефективного розміщення куль в 3-вимірному просторі виникла 1611 року. Її поставив і не міг розв'язати німецький філософ Йоганн Кеплер. Задачу хотіли вирішити для компактного розміщення гарматних ядер на військових кораблях.
Раніше 28-річна Ольга Броварець, доктор наук зробила відкриття, яке допоможе в боротьбі з раком та іншими захворюваннями.

Related

Цікаво 1440827698859886531

Post a Comment

emo-but-icon

Пошук у цьому блозі

Читають

Свіже

Add to Any

Свіже

РОСІЯ НАПАЛА на УКРАЇНУ

Варто подивитись

Нас відвідали

Лічильники

item