Результати перевірок е-декларацій сфальсифікували - в Україні вибухнув корупційний скандал


Систему електронного декларування скомпрометовано. Про це заявила голова департаменту фінансового контролю Національного агентства з запобігання корупції Ганна Соломатіна, пише "Українська правда".
Про це вона заявила на брифінгу в Українському кризовому медіа центрі.
"Насправді e-декларування використовується для покривання чиновників, лояльних до влади, розправи над неугодними та з метою особистого збагачення голови НАЗК та членів НАЗК. Результати перевірок фальсифікуються так, як це потрібно керівництву НАЗК", – сказала Соломатіна.
Вона передала документи про факти корупції до Генеральної прокуратури, але їх повернули без розгляду.
"Тому я змушена була звернутися до Антикорупційного бюро. Я передала детективам НАБУ усі матеріали та надала свідчення. Однак, щоб не вийшло так, як з Генпрокуратурою, я попросила депутатів допомогти мені донести цю інформацію до громадськості", – сказала чиновник.
За словами Соломатіної, НАЗК – не незалежний орган, його повністю контролює влада.
"Мене особисто з двома колегами у вересні викликали до Адміністрації президента – так званий куратор за НАЗК пропонував, щоб усі перевірки, проекти рішень про які будуть винесені на засідання НАЗК, у першу чергу розглядалися в Адміністрації президента, а потім уже на засіданнях НАЗК", – заявила вона.
"Я відмовилася це робити. У кінці вересня це повторилося – я знову відмовилася", – повідомила Соломатіна.
"Після цього 25 вересня голова НАЗК одноосібно, без погодження із членами НАЗК, підписала незаконний наказ, яким віддала мій департамент підконтрольній, лояльній до себе людині. Відтоді усі документи мого департаменту мали бути завізовані цим "контролером". Корчак незаконно зробила мій департамент підконтрольним своєму спільнику", – продовжила чиновник.
Знаючи методі цієї людини, вона написала заяву про звільнення. Написали заяви про звільнення також керівник апарату, голова радників голови НАЗК, директори інших департаментів, повідомила Соломатіна.
Вона заявила: "Голова і члени НАЗК займаються фальсифікацією результатів спеціальних та повних перевірок. Особисто я отримувала від голови НАЗК незаконні вказівки щодо повних перевірок окремих народних депутатів, щоб за результатами вони були "чесними" і "правдивими", щоб не було порушень. Я відмовилася від цього".
"Був ще один випадок, коли після моєї відмови скласти потрібний Корчак висновок щодо одного дуже високопоставленого чиновника, голосування членів НАЗК все одно відбулося. Проте їхнє рішення, опубліковане на сайті НАЗК, не відповідало тому проекту, який підготував уповноважений мого департаменту і за який фактично голосували" – додала Соломатіна.
Вона повідомила, що ініціювала перевірку діяльності свого департаменту з січня 2017 року до свого призначення у червні: "Проведена перевірка виявила факти фальсифікації результатів спеціальної перевірки кандидатів на посади державної служби".
Крім того, члени НАЗК змушували представників департаменту Соломатіної перевіряти тих, хто не мав підлягати перевірці. "Імовірно, це робили з метою політичної розправи або отримання хабарів", – припустила чиновник.
При цьому комісії не дали провести спецперевірки кандидатів на посади суддів Верховного суду: "Їй керівництво заборонило підходити до шафи з документами", – сказала Соломатіна.
А рішення про проведення спеціальних перевірок Корчак не підписувала.
"70% результатів спецперевірок кандидатів на посади не відправлялися органам, які робили запити, а отримувалися на руки в НАЗК, що створювало підґрунтя для зловживань", – розповіла Соломатіна.
"За результатом внутрішнього аудиту мені стало відомо про численні факти роздрукування конфіденційних даних із системи по багатьом суб'єктам декларування. Мені невідомо, ким і яким чином будуть використані в подальшому ці дані. Це питання, на яке мають відповісти правоохоронні органи", – розповіла також вона.
Соломатіна закликала відсторонити Корчак на час розслідування.
Створення НАЗК було передбачене Законом "Про запобігання корупції". Наталія Корчак очолила агенство у грудні 2015 року. Відомство серед іншого займається перевіркою електронних декларацій.

Related

Політика 6604923897705342588

Post a Comment

emo-but-icon

Ми у соцмережах

Читають

Свіже

Add to Any

Свіже

РОСІЯ НАПАЛА на УКРАЇНУ

Варто подивитись

Нас відвідали

Лічильники

item