Режим у польоті: чи здатна Україна виробляти літаки

Антонов дуже сподівається на кооперацію з Саудівською Аравією
У держпідприємства Антонов намітилися гарні часи. Новий контракт із Саудівською Аравією повинен витягнути компанію з запустіння. Та чи справдяться ці очікування, чи все ж таки авіабудівний гігант України буде задовольнятися лише вантажними перевезеннями?
Минулого тижня держпідприємство Антонов оприлюднило фінансові показники компанії за 2017 рік. Згідно з цими даними, Антонов збільшив прибуток на 85% – до 330,2 млн грн. А ще 1-го березня підприємство підписало угоду з Саудівською Аравією щодо створення стратегічного консорціуму для виробництва багатоцільового літака Ан-132. Він призначений, зокрема, для перевезення військових і військового обладнання.
Складається враження, ніби авіабудування в нас знову на підйомі. Але це не так! Виробництво літаків буксує. А більшість заводів – простоює. Що насправді відбувається в українському авіабудуванні, розбиралася Перша Шпальта.
2014 року, через воєнний конфлікт із Росією, українська оборонна й авіаційна промисловість повністю відмовилися від російських деталей і перейшли до імпортозаміщення. Тож за цей час 78% деталей було вироблено власне в Україні, ще 22% – придбано в нових іноземних партнерів.
Антонов – один із лідерів авіагалузі – ніяк не може вийти на позитивні показники. Виробництво та продаж серійних літаків, як і саме підприємство, в жахливому стані, стверджують експерти.
За спостереженням Віктора Плахути, виконавчого директора фонду Вільна Україна, Антонов покидають кадри, цехи стоять порожні, а виробничі потужності старіють. 60-70% виробничої потужності потребують оновлення.
Випуск літаків у нас скорочується з двох причин. Перша і головна – у нас немає твердої книги замовлень на літаки, тобто немає попиту. І друге – немає можливості виробляти літаки в достатній кількості, навіть якби ця книга замовлень була. "Є проблема з комплектуючими, яких на сьогодні не вистачає. І є невирішена проблема заміни російських комплектуючих", – каже Олександр Паращій, керівник аналітичного відділу інвесткомпанії Concorde Capital.
На самому ДП Антонов кажуть, що якісь роботи все-таки виконують. "Наразі ми працюємо у звичному режимі – ні більше, ні менше. Чекаємо на завершення програми імпортозаміщення щодо наших літаків", – розповідає Роман Войцеховський, заступник начальника складального цеху.
Олександр Кривоконь, президент ДП Антонов говорить, що компанія зараз обслуговує вже випущені машини. "Ми займаємось і робимо відновлювальні роботи на наших машинах, на Ан-124 Руслан. Це сьогодні головна наша задача. Ці літаки, які сьогодні приносять кошти, ми їх повинні постійно підтримувати. Ми запускаємо виробництво, ми постійно робимо запасні частини на них і постійно відновлюємо", – каже керманич підприємства.
Контракт на будівництво літаків у Саудівській Аравії дасть можливість Антонов забезпечити реалізацію своєї продукції в майбутньому. Держпідприємство Антонов планує завершити будівництво заводу з виробництва літака Ан-132D у Саудівській Аравії восени 2019 року. "Ми плануємо, що вже десь у вересні-жовтні завод буде побудований разом зі злітною смугою", – заявив Кривоконь.
Проект Ан-132 – фактично це модернізація дуже старого літака. Тож, додана вартість України, на жаль, буде невеликою. Паращій зазначає, що дуже багато високотехнологічних компонентів за цим проектом, на жаль, постачатиметься з інших країн.
Відновити виробництво Антонова в повному обсязі без пошуку нових ринків – неможливо. Але треба докласти зусиль. Отже, щоб реанімувати авіаційну промисловість, безперечно – потрібна жорстка й цілеспрямована політика уряду. Це допоможе відновити замовлення на зовнішніх ринках, потрібні контракти, і, звісно,  фінансування.
Більше інформації про роботу держпідприємства, дивіться в ексклюзивному інтерв’ю у програмі з Олександром Кривоконем, президентом ДП Антонов.
Також у програмі дивіться репортаж про те, як відреагували фінансовий і банківський ринки та бізнес на зміну голови Національного банку. Крім того, провідні фахівці в агросфері розповідають, що потрібно для збільшення врожаю.
Завершує випуск огляд економічних подій за тиждень від блогера і ділового журналіста Дениса Безлюдька.
Програма Перша Шпальта виходить на каналі UA:Перший у партнерстві з журналом Новое Время.

Related

Економіка 1787132449043153360

Post a Comment

emo-but-icon

Пошук у цьому блозі

Читають

Свіже

Add to Any

Свіже

РОСІЯ НАПАЛА на УКРАЇНУ

Варто подивитись

Нас відвідали

Лічильники

item