Оркут Буюккоктен, турецький програміст і колишній інженер Google, переконаний, що нинішні соцмережі далекі від досконалості. І має намір виправити ситуацію, запустивши проект Hello - соціальну мережу, яка буде сфокусована на пристрастях і одержимостях звичайних людей.
"З її допомогою ми всі станемо трішки дружелюбнішими", - так
описує своє творіння Буюккоктен.
За плечима у турецького програміста - знаменита соціальна мережа Orkut, названа, до речі, на його честь. У 2014 році Google згорнув цей проект, незважаючи на 300 млн активних користувачів.
Буюккоктен вважає, що не все втрачено.
"Соціальні мережі серйозно еволюціонували в останні роки, - наголошує Буюккоктен. - Але не було жодної соцмережі, яка б мені дійсно подобалася, і яку мені хотілося б рекомендувати своїм друзям".
Оркут Буюккоктен вважає, що жодна з наявних соцмереж не є по-справжньому зручною / avril.br
Hello є прямим спадкоємцем Orkut і буде завойовувати серця користувачів завдяки кільком фундаментальним відмінностям від Facebook і решти соціальних мереж.
Як жива
Головною відмінністю Буюккоктен називає сфокусованість власне на користувачеві. "Facebook і подібні йому соціальні мережі побудовані навколо користувачів, на яких ви підписуєтесь, - пояснює програміст. - У той час як Hello буде побудована навколо того, що ви любите".
Встановивши застосунок (він доступний і для iOS і Android), користувач
реєструється, вибирає собі нік і далі потрапляє на ключовий екран Hello. Цей екран дозволяє вибрати до п'яти "персон", які найкраще відображають інтереси користувача. Наприклад, це можуть бути "актор", "атлет", "тусовщик", "мандрівник", "вампір", "фотограф", "лижник".
Вибір обмежений п'ятьма позиціями, але їх можна з часом змінити.
Кожна "персона" є свого роду спільнотою за інтересами,
пояснює Буюккоктен.
Коли користувач вирішує запостити щось, він повинен вказати в пості одну зі своїх "персон", яка цього разу виступає в ролі мітки, тегу.
Своєю чергою власне застосунок використовує спеціальний алгоритм для самонавчання, з метою згодом виводити у стрічку новин користувача тільки ті пости, які відповідають його захопленням.
При реєстрації Hello дозволяє вибрати свої основні інтереси та захоплення, це дозволить соцмережі краще розуміти користувачів
Hello не використовує зовнішні джерела для пошуку "френдів". Програма просить доступ до телефонної книги користувача. З часом програма пропонуватиме користувачеві контент, який може бути йому цікавий, базуючись на тому ж алгоритмі.
"Це соцмережа для молодих серцем, - пояснює Буюккоктен. - Hello використовує ваші захоплення, пристрасті і навіть пороки для того, щоб пропонувати цікавий саме вам контент і користувачів".
Фактично, Буюккоктен іде не шляхом Facebook (люди підписуються на людей), а шляхом Pinterest (люди підписуються на теми).
Hello зроблена з великим акцентом на візуалізацію. Текстові пости заборонені. Простіше всього в Hello ділитися зображеннями. В кожному пості користувач може змінити шпалери, колір і розмір шрифту. Присутні фільтри, що нагадують Instagram і Snapchat.
Підтримка відео, яка є в більшості соцмереж, поки відсутня.
Зате у Hello є унікальна "фішка", яка вигідно відрізняє творіння Буюккоктена від конкурентів. Це - можливість нарощувати свою "карму" залежно від кількості постів і кількості "лайків", які вони набирають. Враховується навіть кількість днів активного використання застосунку.
Hello наразі запущена в США, Канаді, Франції, Великій Британії, Ірландії, Новій Зеландії та Бразилії. У вересні очікується запуск мережі в Німеччині, Індії та Мексиці.
За словами Буюккоктена, Hello являє собою невеликий стартап з 20 співробітниками і офісом у Сан-Франциско.
Слідами Orkut
Поки невідомо, як складеться доля нового проекту Буюккоктена. Але той факт, що його попереднє творіння Orkut сьогодні не знайти на інтернет-небосхилі, зовсім не вина турецького програміста.
У 2014 році Google
ухвалила рішення закрити соцмережу, незважаючи на те, що нею активно користувалися 300 млн. осіб.
Orkut не становив серйозної конкуренції Facebook у світовому масштабі. Але в деяких країнах Південної Америки та Азії, міцно закріпився на першій позиції в рейтингу найпопулярніших соціальних мереж.
Це не зупинило керівництво Google, яке давно славиться вмінням різко обрубувати кінці (взяти хоча б скандальне закриття вельми успішного Google Reader). Orkut був закритий, щоб зусилля компанії були зосереджені на YouTube і Google+.
Цьому сприяв також і той факт, що Orkut ніколи не був, власне, розробкою Google. Соцмережа була створена Буюккоктеном у ті часи, коли співробітниками Google дозволяли до 20% робочого часу приділяти особистим проектам.
Буюккоктен вірить, що його нова соцмережа змінить спосіб спілкування людей в інтернеті
Hello також є невеликим проектом, який робиться на ентузіазмі, відзначають експерти. Тому його першочергове завдання - не намагатися відхопити шматок пирога у Facebook з його 1,7 млрд користувачів.
Hello можна буде вважати успішним проектом, якщо спочатку в соцмережі з'явиться достатньо сильна спільнота зацікавлених користувачів,
констатує оглядач Engadget Джон Фінгас.
На думку американського оглядача Марка Шикербергера, Hello може заповнити нішу між соцмережами для спілкування виключно тих, хто знайомий у реальному житті (Diaspora) і "анти-соціальними" мережами, де акцент робиться на особистість того, кого ви фолловите (Facebook, Twitter).
На думку Шикербергера, творці Hello правильно розуміють основну проблему нинішніх соціальних мереж - різноманітність інтересів армії користувачів, складність у пошуках "френдів" зі схожими інтересами.
Водночас Hello дозволяє чітко визначити, чим цікавиться людина ще на етапі реєстрації. "Це позбавляє користувачів довгого, сповненого помилок і марного процесу пошуку собі подібних", - вважає Шикербергер.
Утім, як і більшість експертів, які вже висловилися щодо Hello, він не поспішає говорити про успіх нової соціальної мережі.
Всі люблять пробувати нові соціальні мережі, але з практичною метою більшість використовує тільки Facebook і Snapchat, каже американський оглядач Німіш Савант, підкреслюючи, що новачкам дуже складно привернути увагу користувачів.
До того ж, поки не ясно, наскільки вдало вибрані описи "персон" і чи зможе горезвісний алгоритм точно підбирати контент, щоб кожен користувач отримував новинну стрічку, вибудувану згідно своїм інтересам, відзначають експерти.