Закон про нацбезпеку. Що зміниться

Закон про нацбезпеку. Що зміниться
Новий закон «Про національну безпеку та оборону» дещо кращий від того, що спершу подавався до парламенту, але ще дуже слабкий і занадто декларативний
Закон, скоріше, нагадує такий собі меморандум про напрямок роботи, а не прикладний документ.
Бачу, що після його прийняття звучить спокійне незадоволення із штаб-квартири НАТО і від наших американських союзників. Фактично, задумки, які вкладалися в цю ідею, не були реалізовані.
Та в ньому дійсно є спроби зафіксувати ті речі, на яких наголошували його ідейні натхненники - політичне керівництво НАТО та Держдеп США. Вони висловили деякі думки щодо управління ресурсами і військами на основі доповідей декількох генералів. Це був ґрунтовний аналіз ситуації в Україні ще з початку війни зі станом оборони та безпеки, матеріально технічного забезпечення, управління військами, оперативно-тактичної підготовки, вишколу військ та тактичних можливостей під час проведення воєнних операцій.
Що вдалося вирішити? По-перше, розділити воєнно-тактичні та цивільні функції в системі нацбезпеки та оборони. По-друге, розділити розуміння та поняття, що таке безпека і оборона. У нас ці речі змішувалися: іноді регулярні війська застосовувалися під час проведення мітингів, що категорично забороняється, бо провокує застосування сили. Це недопустимі речі.
Вдалося також зробити деякі речі в питаннях матеріального забезпечення військ і ведення відповідних тактичних операцій. Це видно через спроби розділити функції начальника Генштабу і Головнокомандувача ЗСУ. Але це питання непросте. Сама модель, яка є в Україні, не передбачає існування начальників штабів окремих інституцій в питаннях оборони. Тому ще не зрозуміло, як це буде робитися, яку функцію тут буде відігравати начальник Генштабу. Це вже видно хоча б на прикладі так званої нинішньої ООС. Крім норм права, ще є правила та традиції правозастосування, тому над цим треба думати.
Біда в тому, що уряд фактично як не мав, так і не має стосунку ні до питань безпеки, ні до оборони. Лишається лише участь міністра оборони у засіданнях Кабінету Міністрів та відповідний бюджетний рядок. Насправді, і тут вимога фінансування цього сектору на рівні 5% ВВП, з яких 3% – на оборону, абсолютно ніяк не відображається в технологічних процесах. Ця цифра ще абсолютно нічого не означає, тому що, як і раніше, братиметься «зі стелі», як зазвичай це робиться при написанні проекту бюджету.
Ще гірше, що фактично всі ці намагання паралізовані збільшенням повноважень в питаннях кадрового забезпечення, оперативно-тактичного управління та стратегічного планування, які отримав Верховний Головнокомандувач. З моєї точки зору, останні чотири роки показали, що бездіяльність саме у цих напрямках є фатально катастрофічною.
Я вже не кажу про те, що в законі чітко не означено роль громадянського суспільства. Таке враження, що там немає цивільного контролю за військами. Так, є спроби зробити це через певні кадрові призначення, але насправді вони абсолютно ніяк не будуть реалізовуватися. Це мертвонароджені норми, які ніяк не інтегровані ні в громадський сектор, ні в парламентський комітет. Там знову фактично залишається за бортом вся система публічного контролю за питаннями оборони та безпеки. Це те, над чим ще доведеться працювати.
І ще одне. Цей закон зобов’язує внести зміни в цілий ряд паралельних законів та підзаконних актів. Але від того, як це буде робитися, залежить те, що реально зможе цей закон змінити.

Related

Аваков поконфліктував із Ситником

Аваков вжив слово "ідіот". У п'ятницю між міністром внутрішніх справ Арсеном Аваковим та директором Національного антикорупційного бюро Артемом Ситником стався публічний конфлі...

Арахамія про ОПЗЖ: Терористи у чистому вигляді

Монобільшість не буде йти на поступки фракції "Опозиційна платформа - За життя" для пришвидшення розгляду законопроєкту про відкриття ринку землі. Про це заявив глава фракції "Слуга народу" ...

Сійярто назвав умову зустрічі Зеленського і Орбана

Сійярто і Кулеба в Києві Зустріч лідерів країн можуть узгодити на спільній міжурядовій українсько-угорській комісії, що не засідала сім років. Глава МЗС Угорщини Петер Сійярто і віце-прем'...

Post a Comment

emo-but-icon
:noprob:
:smile:
:shy:
:trope:
:sneered:
:happy:
:escort:
:rapt:
:love:
:heart:
:angry:
:hate:
:sad:
:sigh:
:disappointed:
:cry:
:fear:
:surprise:
:unbelieve:
:shit:
:like:
:dislike:
:clap:
:cuff:
:fist:
:ok:
:file:
:link:
:place:
:contact:

Пошук у цьому блозі

ЧитаютьСвіже

Читають

Свіже

Трамп спитав у Стубба, чи можна довіряти Путіну

Трамп і Стубб за грою в гольф обговорили ПутінаПід час неформальної зустрічі з президентом Фінляндії глава Білого дому спитав про його думку щодо російського диктатора.Президент США Дональд Трамп під ...

Харків вдруге за ніч атакують БПЛА

У Харкові повідомили про атаку "шахедів"Перше влучання сталося близько другої ночі. Тоді БПЛА атакував цивільне підприємство. А о 4.49 місцева влада повідомила про нове влучання.У Харкові у ніч проти ...

Трамп розповів, як зможе залишитися на третій термін

Трамп хоче бути президентом знову і зновуОдин з методів: на вибори йде Джей Ді Венс, а після перемоги передає посаду Трампу. Однак, за словами лідера США, "є й інші методи".Президент США Дональд Трамп...

Угода про копалини: Трамп пригрозив Зеленському

Зеленський і ТрампГлава Білого дому заявив, що український лідер матиме "великі, великі проблеми", якщо спробує відмовитися від угоди про надра.Президент США Дональд Трамп вважає, що президент України...

Стармер і Трамп домовилися продовжити тиск на Путіна

Кір Стармер і Дональд ТрампБританський прем'єр розповів президенту про продуктивні дискусії на зустрічі "Коаліції охочих".У неділю, 30 березня прем'єр-міністр Британії Кір Стармер провів телефонну роз...

Add to Any

Свіже

ЄДИНІ НОВИНИ

Варто подивитись

Facebook

Нас відвідали

20,785,824

Лічильники

item