Кошмар для Sony. Google анонсувала хмарний ігровий сервіс Stadia
https://povnatorba.blogspot.com/2019/03/sony-google-stadia.html
Поточний рік може стати початком кінця для ери ігрових консолей. І не тому що вони погані, а тому, що у 2019-му процес покупки залізної коробки і її стаціонарної установки біля телевізора виглядає злегка архаїчним.
Замість цього, вже декілька років, великі IT-компанії готують для користувачів справжню бомбу, - стрімінгові онлайн-платформи, які дозволять грати за рахунок обчислювальних потужностей компанії і просто транслювати зображення на будь-який пристрій.
Простіше говорячи, гра буде запускатися на віддалених серверах, а користувачі через інтернет отримають тільки картинку і можливість нею управляти, як і у звичайній грі. Ніяких більше установок, завантажень, затримок і зниження якості відео, щоб ваш "ігровий монстр" тягнув новинку хоча б на мінімалку.
Одним з найбільш очікуваних ігрових стрімінгових сервісів був додаток від Google. Раніше компанія заявляла про так званий Project Stream, який повинен був стати конкурентом консолей Sony PlayStation і Microsoft Xbox.
Але, як заявили в Google днями, новий сервіс для хмарних ігор буде називатися Stadia, і повинен з'явитися вже цього року.
Представники Google анонсували Stadia на Конференції розробників ігор у Сан-Франциско, повідомляє видання The Verge. У компанії заявили, що сервіс буде стрімити ігри через браузер Chrome, цифровий медіаплеєр Chromecast і пристрої Google Pixel.
Поки відомо, що Stadia запустять у 2019-му в США, Канаді, Європі та Великій Британії, а грати "на відстані" можна буде через комп'ютер, телевізор, планшет і телефон. Крім цього, сервіс об'єднує всі платформи і дозволяє грати декільком гравцям з різних пристроїв і зберігати ігровий прогрес на будь-якому гаджеті.
Однією з ключових новинок разом зі Stadia стала презентація фірмового контролера, який буде з'єднаний з пристроями за допомогою WiFi.
Звичайно, користувачі Stadia зможуть грати за допомогою звичайних миші і клавіатури або джойстиків будь-яких виробників, але в Google вирішили поліпшити game-experience за допомогою свого оригінального контролера. Фото: Google
Компанія також подбала про те, щоб користувачі могли транслювати свій ігровий процес прямо на YouTube. Для цього на джойстику Stadia є спеціальна кнопка.
У Google говорять, що єдиною умовою користування новим сервісом буде швидкість підключення e 25 Мбіт/сек. На такій швидкості компанія обіцяє трансляцію гри з роздільною здатністю у 4К і кадровою частотою 60 fps.
Щоб досягти таких результатів, Google створили спеціальні обчислювальні центри у співпраці з виробником мікросхем AMD. Кожен новий процесор Google буде виконувати 10,7 трильйона операцій на секунду, що в 2,5 рази випереджає продуктивність PS4 Pro і перевершує потужність Xbox One X у 1,7 рази.
Кожна установка Stadia отримає процесор з частотою 2,7 ГГц і 16 Гб оперативної пам'яті. Скільки буде коштувати послуга "оренди" нових обчислювальних потужностей Google і трансляції ігор на ваш пристрій - поки невідомо.
Що стосується ігор, - компанія вже протестувала Assassin's Creed Odyssey на своєму сервісі, а наступною грою повинна стати Doom Eternal, розробники якої також поки не оголосили дату релізу на різних платформах.
Більше деталей про ігри, доступних на Stadia, дату запуску сервісу і вартості послуги повинні розповісти влітку 2019-го.
Нагадаємо, одним з найперших відомих стрімінгових сервісів для ігор став PlayStation Now, який японська ігрова корпорація запустила у 2015-му після покупки невеликих схожих проектів Gaikai і OnLive. Бібліотека ігор для PS2 і PS3 була доступна всього за $20, а сервіс досі працює в США і Японії.
Не так давно до PlayStation Now приєднався GeForce NOW від Nvidia, але сервіс поки перебуває на стадії розробки і доступний тільки для персональних комп'ютерів або консолей Nvidia Shield у Північній Америці і Європі.
Готують свою "хмарну консоль" і в Microsoft. З чуток, майбутній проект Scarlett Cloud дозволить користувачам Xbox не купувати чергове покоління приставки, а платити за підписку і грати віддалено на своїх пристроях.