Україна отримає танкові мостоукладачі Biber: особливості та характеристики машини
Німеччина передасть Україні 16 танків-мостоукладачів Biber, які дозволять ЗСУ долати водні перешкоди.
Завдяки цим машинам армія зможе переправляти навіть бронетехніку вагою 53 тонни – наприклад, танки, бронетранспортери або зенітні ракетні комплекси.
ЗМІ розповідають про особливості нового озброєння.
Що відбувається?
Німецьке Міністерство оборони 29 липня погодило передачу Києву великої партії броньованих мостоукладальних машин, які дозволять українським військовим перекривати розрізи місцевості, такі як водойми та ущелини.
"З метою подальшої підтримки сухопутних сил України міністерка Ламбрехт вирішила передати партію із 16 танків-мостоукладачів Biber. Їх можна використати для подолання водних та інших перешкод на полі бою", – йдеться в повідомленні відомства.
За даними The Guardian, перші шість систем буде доставлено в Україну вже цього року. А у 2023 році має надійти ще десять танків.
Що потрібно знати про танки?
Систему Biber розробили ще 1965 року. Це мостоукладач, який несе та розгортає штурмову переправу для допомоги військам під час перетину річок, протитанкових ровів та інших дрібних перешкод на полі бою.
Як пише Military Today, машина базується на модифікованому шасі основного бойового танка Leopard 1. Однак замість башти на ньому встановлено систему зведення мосту.
Примітно, що Biber прокладає мостову конструкцію горизонтально, а не вертикально, як це роблять більшість інших мостоукладальників. Це дозволяє йому бути максимально непомітним для ворога. Також машина оснащена системою захисту від радіаційних, біологічних та хімічних загроз.
Мостова конструкція виготовлена з алюмінію та складається з двох секцій по 11 метрів. Система може бути розгорнута в найкоротший термін – 2-3 хвилини. Завдяки броньованому захисту їй не зашкодить навіть ворожий обстріл. Через Biber перешкоди може проходити гусенична або колісна техніка класів MLC-50 та MLC-60.
Що думає експерт?
Головний редактор Defense Express Олег Катков вважає Biber "важливою технікою" – особливо в умовах, коли український парк аналогічних машин спирається ще на радянські екземпляри. "А в СРСР така техніка була не в пріоритеті. Тобто одержання якісніших механізованих мостів – це хороше посилення", – каже він.
Водночас експерт визнає, що Київ очікував від Німеччини повноцінного важкого озброєння: "не інженерної техніки на базі танків, а самих танків".
Проте постачання мостів високого навантаження можуть свідчити про те, що західні держави готують українську транспортну інфраструктуру до передачі того самого важкого озброєння на кшталт танків. Справа в тому, що іноземна техніка важча за українські аналоги, тому для її транспортування необхідні спеціальні трали та мости великого навантаження.
"Це потрібна річ, тому що це один із елементів комплексу заходів для того, щоб ми почали отримувати важке озброєння", – додав експерт.