Час настав. Кому, коли і за скільки продадуть легендарний Twitter
https://povnatorba.blogspot.com/2016/08/twitter.html
Twitter може бути проданий ще до кінця року
Справи у Twitter йдуть все гірше і гірше. Виручка скорочується, конкуренти тиснуть, шансів вижити поодинці все менше. Чи є у голови Twitter Джека Дорсі козирі в рукаві? Чи залишається тільки чекати, коли культовий сервіс мікроблогів попрощається зі своєю незалежністю?.
Вранці 14 червня 2016 року IT-індустрія ненадовго стрепенулася, обговорюючи деталі угоди між Microsoft і LinkedIn. В інтернеті моментально розійшовся придуманий кимось жарт про те, що найнудніша компанія IT-ринку купила найнуднішу соцмережу.
Вже до вечора цього дня про Microsoft і LinkedIn всі забули. Більшість аналітиків миттю кинулися обговорювати, яка компанія буде наступною на продаж. Більшість схилялася до думки, що незабаром буде продано легендарну, а точніше - легендарно багатостраждальну Yahoo. Так і сталося.
І ось тепер експерти передрікають нову масштабну операцію, яка може відбутися вже до кінця цього року. Предметом угоди стане бренд, який за одне десятиліття став справжньою легендою інтернету. Культовий Twitter, схоже, незабаром повторить долю Yahoo. Але хто стане покупцем?
Невже все так погано?
В день угоди між Microsoft і LinkedIn акції Twitter, що називається, пробили дно. Було досягнуто історичного мінімуму - $14 за акцію.
Джек Дорсі стояв біля витоків Twitter і сьогодні вперто відмовляється визнати, що у компанії серйозні проблеми
Проте, вже через кілька днів акції Twitter знову почали зростати в ціні. Причому, сама компанія не доклала до цього жодних зусиль. Вистачило і того, що аналітики почали серйозно обговорювати можливість продажу Twitter.
Подібні розмови велися і до того. Весь 2015 рік пройшов для Twitter під знаком невдач. Кількість користувачів перестала зростати, а це вже можна вважати провалом на тлі нестримного зростання користувацької бази Facebook і Snapchat. Спроби почати заробляти серйозні гроші на рекламі теж обернулися невдачею.
IT-індустрія - жорстоке місце, де невдачі нікому не вибачають. Тому вже рік тому експерти почали обговорювати, хто міг би купити Twitter і як це могло б відобразитися на долі компанії.
А сьогодні, після того, як вирішилася доля іншого невдахи світового інтернету - компанії Yahoo - ці розмови набувають все більш реалістичного забарвлення.
Сьогодні у Twitter трохи більше 300 млн активних користувачів проти 1,7 млрд у Facebook. А ще - нездатність вийти на рентабельність і криза ідей. Невдалі нововведення в інтерфейсі. Нав'язливі і проплачені "твіти", які нікому не сподобалися .
Джек Дорсі, засновник і очільник Twitter, запевняє, що у компанії є потенціал для зростання.
У планах Twitter спростити процедуру відповідей на твіти. Наприклад, удосконалити нинішню процедуру відповіді на твіт таким чином, щоб ця відповідь стала помітною необмеженій кількості користувачів. Сьогодні для цього потрібно поставити крапку перед іменем користувача. У самому Twitter визнають, що це занадто неявний і складний метод для обивателя.
У відповідь на онлайн-трансляції, які запускає Facebook, Twitter має намір запустити трансляцію через свій сервіс Periscope. Також планується удосконалити сервіс Moments, який дає можливість групувати твіти та обговорення. Дорсі обіцяв представити рекламодавцям можливість створювати свої моменти".
Також незабаром буде знову перероблено алгоритм складання новинної стрічки користувача, з тим, щоб найактуальніші твіти завжди були нагорі.
Але критиків не переконати. Більше того, схоже істотна частина співробітників Twitter, включаючи "верхівку" компанії, перестали вірити в обіцянки Дорсі про світле майбутнє.
До прикладу, 1 серпня 2016 року про свій відхід з Twitter оголосила Наталі Керріс, віце-президент з комунікацій. І це при тому, що вона працює з Дорсі лише з лютого поточного року. Це вже 8-й топ-менеджер, який залишає Twitter цьогоріч!
Twitter розчарував всіх. Але це не означає, що культова платформа мікроблогів остаточно знецінилася.
Сильні сторони?
Twitter залишається цінною компанією, підкреслює оглядач Vanity Fair Нік Білтон. В першу чергу через свій вплив на медіапростір, акаунти зірок, політиків, журналістів.
Для багатьох Twitter став невід'ємною частиною світового інформаційного поля.
"Це частина демократії, - зазначає Білтон. - Twitter наділяє голосом будь-якого, навіть якщо ми хотіли б, щоб ця людина, наприклад, республіканський кандидат, такого голосу не мав".
Актор Ештон Катчер (зліва) з його мільйонами фоловерів - відмінний приклад того, яку роль Twitter грає в сучасному інтернеті
Білтон іронізує щодо Дональда Трампа, але по суті цей жарт покликаний підкреслити, що без Twitter неможливо уявити собі сучасний інтернет.
Twitter, який колись створювався як засіб оперативного спілкування всередині однієї компанії, сьогодні став найбільш оперативним способом поширення інформації у світі.
Досить згадати нещодавні теракти в Парижі і Атланті, коли повідомлення новинних агентств базувалися на твітах очевидців і навіть жертв з місця подій.
"Twitter - дзеркало того, що відбувається в реальному світі", - констатує Білтон.
І якщо сам собою сервіс неможливо зробити прибутковим, це не означає, що він не може стати зручним інструментом для якоїсь компанії, яка хоче доповнити свою інфраструктуру соціальними комунікаціями, розмірковує Білтон. Або ж для якоїсь компанії, яка вже присутня в сегменті соціальних мереж, але хотіла б посилити позиції.
Хто покупці?
З того самого дня, як хтось першим сказав вголос про те, що Twitter може бути незабаром продано, двома головними кандидатами на роль покупця вважаються Facebook і Google.
І сьогодні їх також називають найбільш імовірними бажаючими зазіхнути на культовий сервіс мікроблогів.
При цьому, мотиви у двох гігантів світового інтернету різні.
Facebook сьогодні на висоті. Компанія не тільки безперервно нарощує власну базу, а й демонструє постійне зростання фінансових показників. Наприклад, за другий квартал 2016 року виручка від реклами зросла на 63% в порівнянні з аналогічним кварталом попереднього року.
Керівництво Facebook не соромиться ані здійснювати фантастичні за розмахом угоди, ані оберігати свої інтереси будь-якими придатними засобами, включаючи ті, які здатні викликати гнів сотень мільйонів користувачів.
Компанія Марка Цукерберга цілком може собі дозволити покупку Twitter, тоді Facebook стане фактично монополістом на ринку соціальних мереж
Ілюстрацією до першої тези є покупка WhatsApp за $22 млрд, що дозволило компанії Марка Цукерберга зайняти лідерські позиції на ринку месенджерів.
Ілюстрацією другого - рішення про примусовий показ реклами користувачам в обхід популярних адблокерів.
Facebook здається найбільш логічним кандидатом на роль покупця Twitter. Занадто часто останнім часом Цукерберг повторює мантру про те, що користувачі хочуть обговорювати в соцмережах те, що відбувається в даний момент, що важливий "живий" контент. Twitter завжди випереджав Facebook саме в оперативності доставки інформації.
Google може переслідувати зовсім інші цілі. За словами Білтона, в 2011 році Ларрі Пейдж, голова Google вже намагався купити Twitter. Він мав намір інтегрувати твіти в результати пошукової видачі Google.
Тоді Дорсі відповів відмовою. Twitter був на зльоті. Здавалося навіть, що він цілком на рівних тягается з Facebook.
Пейдж не наполягав. Google як раз виділив півмільярда доларів на створення власної соціальної мережі Google+, і в компанії вірили в її перспективу.
Ларрі Пейдж хотів купити Twitter ще в 2011 році, вже тоді він мав намір інтегрувати твіти в пошукову видачу
Виявилося, що дарма. Google+, як кажуть, "не злетів". Формально, у цій соцмережі добрий мільярд зареєстрованих користувачів. Але ця цифра зовсім не говорить про популярність, оскільки аккаунт в Google+ просто йде в навантаження до вашого облікового запису Gmail.
"Проводити час в Google+ - все одно, що шукати товаришів для споживання коктейлів у пустелі Мохаве", - іронізує американський оглядач Джон Кеннеді.
Білтон впевнений, що сьогодні Пейджа більше цікавлять такі напрямки, як штучний інтелект і безпілотні авто, що давно програно ринок соціальних мереж. Однак, це не означає, що Google не розглядає варіант покупки Twitter. Стара думка про інтеграцію "твітів" в пошукову видачу Google виглядає вдалою і сьогодні.
А пошук - і реклама в ньому - досі генерують понад 90% виручки Google.
Той факт, що Facebook заробив величезну частину рекламного пирога,не може влаштовувати Google, який прагне бути першим у всіх напрямках діяльності, зазначає Кеннеді.
Є ще один гігант IT-індустрії, який міг би зацікавитися покупкою Twitter. Це Apple.
Інтерес компанії до соціальних комунікацій великий. Достатньо подивитися, як агресивно компанія просуває свій месенджер iMessage.
Twitter міг би допомогти Apple в просуванні свого музичного сервісу, вважає американський оглядач Рокко Пендола. Apple як раз не вистачає робочого соціального інструменту для популяризації своїх онлайн-продажів музичного контенту.
Тім Кук розуміє, що iPhone не може годувати Apple вічно. Купівля Twitter могла б посилити позиції компанії
Продажі iPhone почали скорочуватися, а отже Apple потрібно шукати нові шляхи для розвитку. Такий потужний інструмент, як Twitter не завадив би за будь-якого сценарію, зазначає Кеннеді.
"Для Apple купівля Twitter була б кращою інвестицією, ніж придбання власних акцій за нинішньою ціною", - констатує фінансовий аналітик Шон Удалл.
З іншого боку, у Apple також сьогодні на порядку денному штучні інтелект і автомобілі без водія. Тому, якщо і купувати якусь велику компанію, то краще витратитися на Tesla, іронізує Білтон.
Незалежно від того, хто може виступити покупцем, аналітики не поспішають з оцінками можливої суми угоди.
Очевидно, що сьогодні Twitter коштує більше, ніж Yahoo, яку американський стільниковий оператор Verizon купив за $5 млрд.
Однак, навряд чи мова буде йти про суму, порівнянну з купівлею WhatsApp (за яку Facebook заплатив $22 млн) або LinkedIn (купленої Microsoft за $25 млрд.).
Чим пізніше станеться операція, тим менше буде коштувати компанія, відзначають аналітики. Головне, щоб коли Дорсі нарешті дозріє продавати компанію, в цій угоді все ще був якийсь сенс для покупця, іронізує Білтон.