Дівчина і смерть – 5 книг, які не залишать вас байдужими

Дівчина і смерть – 5 книг, які не залишать вас байдужими
Книги з красивими історями
Історії, розказані у цих книжках – від класичної трагедії до сучасної драми – зазвичай трапляються зі звичайними людьми, яким не чуже будь-що людське. Утім, навіть людські слабкості не є виправданням скоєному, і минулого не повернути. Тільки зупинившись і поглянувши цьому самому минулому в очі, герої отримують те, чого прагнуть: покарання для винних і звільнення від тягаря провини для решти.

Оскар Вайлд. Саломея. – Л.: Видавництво Анетти Антоненко, 2018

Саломея була написана французькою, коли Вайлд мешкав у Парижі взимку 1891 року. До постановки її почали готувати в Лондоні у червні 1892 року. Головну роль повинна була виконувати Божественна Сара - сорокасемирічна Сара Бернар. Однак цензура скасувала виставу на підставі того, що в ній були зображені біблійні персонажі, а це в англійському театрі було заборонено ще від XVI століття. Заборона на показ вистави в Британії тривав до 1931 року. Тому вперше її поставили у Франції, в театрі Евр, центрі символізму, в Парижі 1896 року. За режисуру взявся Люньє - поборник поетичного театру і керівник Евру.
Сам Вайльд на той час уже був ув’язнений в Редінгській тюрмі за «особливо непристойну поведінку». Оскільки заборона вистави не поширювалася на публікацію тексту, Вайлд довірив переклад Саломеї англійською своєму коханцеві лорду Альфреду Дугласу, а Обрі Бердслі взявся створити до неї візуальний ряд. Переклад автора не задовольнив, і він допрацював його. Ілюстрації Бердслі теж не пройшли цензуру як занадто непристойні. Тому Саломея побачила світ спочатку французькою (1893 рік), а потім англійською (1894 рік). Після смерті Вайльда в 1900 році Саломея стала несподівано популярною в Європі, а в 1905-му Ріхард Штраус написав за нею оперу.

Деніел Кіз. Війни Міллігана. – Х.: Клуб Сімейного Дозвілля, 2018

Цей роман – про долю одного з найвідоміших людей з діагнозом «множинної особистості», який вніс своєю історією неоціненний вклад в розвиток психіатрії. По суті, перед нами історія дванадцяти років наполегливої ​​боротьби проти злочинної медичної та судової системи, політиків і цинічних ЗМІ, а також проти відчаю і бажання накласти на себе руки. Ця трагедія змушує по-справжньому замислитися про різницю між божевіллям і нормальністю, а якщо історія дванадцяти років життя Біллі Міллігана читається як пригодницький роман, то лише тому, що сам він прожив їх саме так.
За сюжетом, це феноменальна історія про те, як звинувачений у зґвалтуванні хлопець несподівано розсипався в руках слідчих на півдесятка особистостей, чим шокував навіть бувалих у бувальцях психіатрів. «Він пояснив, що під час перебування в реальному світі особистість стоїть «на сцені» — а значить, у цей момент саме вона контролює свідомість. Усі інші в цей час можуть стежити за нею або спати десь поруч чи в тіні. Стівенсон познайомилася з майстром-утікачем томмі, трирічною крістін (вона була першим альтер-его); з денні — підлітком, якого катував і ґвалтував вітчим Чалмер; а також із алленом, балакучим шахраєм».

Вінстон Ґрем. Демельза. – Х.: Фабула, 2018

Дівчина з бідної шахтарської родини, яку мужній Росс Полдарк одного разу врятував на ярмарку від зграї розлючених підлітків, виросла і вийшла за нього заміж. Спроби пристосуватися до життя дворян і чоловіка часом ставлять її в смішні та незручні положення, в яких вона все більше набуває впевненості, витончених манер і чарівності, а народження первістка приносить їй досі небачену радість. Таким чином, важкі, багаті на трагічні події роки стали для їхнього шлюбу суворим випробуванням на міцність.
У той час як Росс бореться за права громади, Демельза приміряє на себе образ життя джентрі, дрібнопомісного дворянства, до якого належить її чоловік, але її необережні вчинки призводять до трагедії. «Демельза мовчала. Радість від того, що Росс повернувся, можливо, навіть здоровий, але, принаймні, удома, жаль за Джимом та Джині змішувались із глибокою печаллю, що її власні плани тепер обернулися пилом. Вона б, може, і почала сперечатися, але не мала на це ані слів, ані звичного нахабства». За мотивами саги про Полдарків у 1975-1976 роках BBC  був знятий відомий телесеріал. Нова екранізація англо-американського виробництва вийшла у 2015 році. У головних ролях - Ейдан Тернер (Гоббіт, Скрижалі долі, Клініка) і Елеанор Томлінсон (Пуаро, Джек - підкорювач велетнів, Аліса в Країні Чудес).

Клер Макінтош. Я дозволила тобі піти. – Х.: Віват, 2018

На самому початку цієї напруженої трагічної оповіді стається аварія, в результаті якої гине п’ятирічний хлопчик, і докорінно змінює життя багатьох людей, адже причетні до неї їдуть геть, навіть не зупинившись. Тож історії, про які ми дізнаємося згодом – це те, як герої живуть з цієї трагедією, адже навіть з місця події можна втекти, але від себе та свого минулого – майже ніколи. У спокої не залишається ані мати загиблого хлопчика, ані винні в аварі, ані поліцейські, що, розпочавши розслідування, кружляють хибними шляхами.
Чи настане покарання? Чи глянуть всі причетні до трагедії в очі своєму минулому? Чи зникне коли-небудь тягар з їхньої душі? Адже ані люди, ані доля такого не прощають. «Єстін нарешті піднімає на мене очі, і я бачу, що його це теж не тішить. Обличчя непорушне, але в очах біль. Він повільно хитає головою. — Послухай, Дженно, весь Пенфеч знає, що тебе заарештували за наїзд на того хлопчака, а ще — що ти тут, у затоці, тільки тому, що винаймаєш у мене котедж. Для них це чи не те саме, що я сам вів би ту машину. Лише питання часу, коли такого, — він вказує на напис на дверях, який не відтерся попри всі мої зусилля, — стане більше. Або чогось гіршого. Собаче лайно у поштовій скриньці, петарди, бензин — у газетах постійно про таке пишуть».

Крессида Ковелл. Були собі чаклуни. – К.: Рідна мова, 2018

Це історія, про хлопчину з лісового племені чаклунів, що їздить верхи на снігокоті, та дівчинку-воїна з королівської родини, яких з дитинства привчили ненавидіти один одного. За сюжетом, що нагадує історію цивілізації, в лісові краю прийшли чергові варяги, які знищили все магію - немов язичництво за давніх часів.  Так вже вийшло, що юний герой не володіє магією, а його візаві в цій казковій історії саме навпаки - має одну заборонену річ і готова на все, щоб це приховати.
Чи варто казати, що незабаром прийдуть часи, коли їм доведеться закопати сокиру війни, забувши про родову ненависть, і разом взятися за справу. Таємниці, пригоди, відьми і чаклуни на їхньому шляху - все, як завжди, додається в цьому казковому фентезі. І пройти складний шлях їм доведеться разом - двом героям, двох юним і гордим особистостям – наче двом різним світам у спільному всесвіті майбутнього.

Related

Суспільство 4315160280032455152

Post a Comment

emo-but-icon

Ми у соцмережах

Читають

Свіже

Коменти

Право на владу

Радіо

Варто подивитись

Виберіть бажане відео, натиснувши "PLAYLIST" у лівому кутку цього програвача.

Facebook

Зараз на сайті

Нас відвідали

Яндекс.Метрика
item