Як сподобатися будь-якій людині: секрети спецагента ФБР

Коли Джек Шафер починає вести курс лекцій у нового потоку, він ніби ненароком робить помилку у вимові якого-небудь слова і дозволяє студентам виправити себе. «Я роблю вигляд, що збентежений, дякую їм за уважність і виправляю помилку», - говорить Джек.
Цей прийом він використовує, щоб досягти трьох цілей. По-перше, коли студенти виправляють помилку викладача, це дозволяє їм почувати себе більш впевнено. По-друге, вони починають вільніше спілкуватися з наставником. По-третє, вони дозволяють помилятися собі.
Цей же прийом можна використовувати, щоб привернути до себе будь-яку людину. Помиляйтеся, показуйте свою неідеальність, дозволяйте людям виправляти вас. І вони будуть прихильніші до вас.
Іноді прямі компліменти лунають надто нав'язливо. Багато людей не готові їх приймати або відчувають дискомфорт. У таких випадках краще використовувати комплімент від третьої особи.
Наприклад, ви хочете попросити що-небудь у бухгалтера Марії Степанівни і для цього підходите до неї з такою фразою: «Маріє Степанівно, я тут розмовляв з начальником відділу кадрів, і він сказав, що, на його думку, ви кращий працівник нашої компанії!».
Не обов'язково, звичайно, хвалити якісь професійні якості, можна і особисті. Наприклад, так: «Марії Степанівно, начальник відділу кадрів сказав, що в минулу середу ви спекли просто чудові млинці! Він досі згадує, які вони були смачні».
Звичайно, людей набагато сильніше цікавить їхня власна персона, ніж будь-яка інша. І це цілком нормально.
Ще люди люблять співчутливі висловлювання. Що мається на увазі під «співчутливими»? Кожній людині приємно знати, що її уважно слухають і поділяють з ним його емоції. Звичайно, якщо людина починає розповідати про те, що у неї був важкий день, не варто падати ниць і говорити: «Який жах, яка ти бідося!» Особливо якщо це ваш начальник.
Цілком підійде звичайне висловлювання типу «У вас сьогодні був непростий день. З ким не буває". Або, наприклад, можна резюмувати так: «Ви хочете сказати, що сьогодні ви абсолютно задоволені тим, як у вас йдуть справи. Це прекрасно!".
Ми повинні переконати співрозмовника, що ми поділяємо його почуття і розуміємо його. При цьому, якщо ви намагаєтеся підтримати людину, не треба точно відтворювати його слова. Співрозмовник може насторожитися: його мозок сприйме повторення як аномалію.
Як ми вже говорили, між звичайним компліментом і лестощами дуже тонка грань, тому краще зробити так, щоб співрозмовник сам себе похвалив. Наприклад, хтось розповідає вам таку історію: «Для того щоб закрити цей проект я працював по 60 годин на тиждень». Тут можна сказати: «Так, мабуть, треба володіти залізною волею і відповідальністю, щоб працювати по 60 годин на тиждень». Майже гарантовано - співрозмовник відповість щось типу «Так, мені довелося постаратися, щоб здати цей проект вчасно. Я, звичайно, відмінно попрацював. Тут нічого не скажеш».
Уміння зробити так, щоб людина сама себе похвалила, - це фігура вищого пілотажу. Практикуйте її, робіть людям приємне. І ви обов'язково сподобаєтеся.
Знамениті слова Бенджаміна Франкліна: «Той, хто одного разу зробив вам добро, охочіше знову допоможе вам, ніж той, кому ви допомогли самі». Цей феномен відомий як ефект Бенджаміна Франкліна. Людина, яка робить люб'язність іншій людині, виростає у власних очах. Тобто якщо ви хочете сподобатися людині, то краще не робити послугу йому, а попросити про послугу його самого. Звичайно, не варто зловживати проханнями про допомогу.
Як правильно зауважив вищезгаданий Франклін: «Гості, як риба, починають погано пахнути на третій день». Те ж саме стосується людей, які занадто часто просять про послугу!
Всі ці поради, безумовно, не заклик до лицемірства. Ми всього лише хочемо допомогти тим людям робити приємне іншим людям. Іноді в своїх цілях. :)
За матеріалами книги «Включаємо чарівність за методикою спецслужб».