На ДП «Антонов» завершили складання планеру багатоцільового транспортного літака Ан-178 для Міністерства внутрішніх справ Республіки Перу в рамках угоди підписаної у 2019 року з ДП «Спецтехноекспорт».
Він міг з’явитися і раніше, але конструкторам довелося заново перерахувати сотні вузлів та агрегатів під західну електроніку та авіоніку, – розповіли на держпідприємстві.
“Перший серійний літак буде складатися за відсутності російських компонентів, це дійсно правда. Нас, ДП “Антонов” звинувачували, що кілька років у нас не випускалися серійні літаки і вони не викочувалися з цього цеху. Об’єктивні причини. Багато часу зайняло імпортозаміщення“, – повідомив президент ДП “Антонов” Олександр Лось.
Вже готовий фюзеляж, пристиковані крила та хвіст. Тепер залишилося ще протягти кілька сотень кілометрів проводів і буде електрика, каже начальник цеху Олександр Витушко. Це фактично перша серійна машина, яку майстри збирають без паперових креслень.
Зараз у цеху стоять одразу два “Ан-178”. Поряд з першим серійним переобладнують і перший експериментальний. Один будують, з іншого знімають старе, російське обладнання.
“Ан-178” цікавляться у багатьох країнах світу, наприклад, у Туреччині, переконує президент ДП “Антонов” Олександр Лось. Хочуть нову машину і українські силовики. 13 літаків готове замовити Міністерство внутрішніх справ і 15 Міністерство оборони. Тепер головне, кажуть на “Антонова”, незважаючи на карантин, не вибитися з термінів.
Стапельна збірка завершена, фахівцям “Антонова” ще треба встановити авіоніку, електроніку, гідравліку і пофарбувати машину. Після цього вона відправиться до Перу. Літак зможе відпрацювати років 50. Антонівські машини відомі “довгожителі”.