Росія виготовила у 15 разів менше літаків, ніж обіцяли Путіну
Програма імпортозаміщення в авіації, анонсована російською владою, виявилася лише "імітацією активності".
Російська авіаційна промисловість із початку повномасштабної війни проти України змогла виготовити лише сім пасажирських літаків SuperJet 100, придатних для цивільної авіації, хоча планували побудувати 108 до 2025 року. Про це повідомляє BBC у четвер, 12 грудня.
Програма імпортозаміщення в авіації, анонсована російською владою, виявилася лише "імітацією активності".
Згідно з офіційними планами, до 2030 року Росія мала випустити понад 1000 літаків, але санкції унеможливили реалізацію амбітних цілей. Проблеми виникли через нестачу двигунів, авіоніки та інших компонентів, посилені мобілізацією конструкторів на військові проєкти.
Експерти вважають, що програма була створена лише для демонстрації активності. Літаки, побудовані після початку війни, складені зі старих запасів, а їхня кількість суттєво відстає від заявлених обсягів.
"З тих, хто його [цей план] робив, ніхто його не розглядав як безпосередньо схему для роботи. Тобто, можливо, десь там нагорі на нього дивилися і вважали, що цей план спрацює і до 2030 року будуть побудовані тисячі літаків, але за фактом це була лише така імітація активності", - заявило одне з джерел.
ГУР вдалося отримати секретні документи, які свідчать про авіаколапс РФ через санкції. Документи свідчать, що у 2023 році в росавіцації різко зросла кількість авіапригод та випадків технічних несправностей. Росія має серйозні труднощі з обслуговуванням бортів із великим нальотом та гострий дефіцит запчастин, через що на "донорство" пустили понад 35% літаків. Найбільш проблемними місцями російської авіації залишаються двигуни та шасі.
Раніше повідомлялося, що у РФ за два дні зламалися п'ять літаків під час польоту.